zondag 6 april 2008

Goed concept Leoni Minderhoud

De commercial van de Peugeot 206

De commercial voor de Peugeot 206, genaamde “The Sculptor”, stamt uit juli 2002. Het is niet de lancering, want de 206 is al vanaf 1998 op de markt. Maar in 2002 werd er een nieuwere versie van de Peugeot 206 op de markt gebracht, met een aantal aanpassingen, zoals andere koplampen. Tevens is het een zeer belangrijke en succesvolle reclame geweest voor Peugeot.
De commercial werd gemaakt door de Italiaanse regisseurs Roberto Greco en Giovanni Porro. In de commercial heeft een man een oude auto. Hij besluit om zijn auto te verbouwen, zodat de auto zoveel mogelijk op een Peugeot 206 gaat lijken. Hij doet dit onder andere door tegen een muur aan te rijden, de auto met een hamer te lijf te gaan en door een olifant erop te laten zitten. Daarna rijdt de man door een drukke winkelstraat met zijn auto en krijgt daarmee veel aandacht.

Dit was een zeer originele reclame en heeft een andere insteek dan de meeste autoreclames. In plaats van shots van een rijdende auto in een mooie omgeving, wordt een auto “verbouwd” tot een auto die op een 206 lijkt, door een jonge man die zo’n auto graag wil. De boodschap van de commercial is dat de Peugeot 206 een auto is om in gezien te worden. De reclame kreeg veel positieven reacties en won verschillende prijzen. Er werd ook veel over gepraat, iedereen vond het een leuke reclame. Peugeot gelooft dan ook dat de reclame heeft geholpen om meer 206-en te verkopen.

Geen opmerkingen: