zondag 6 april 2008

Groepsopdracht, conceptlancering fase 3

Nut van een conceptlancering

Als je een nieuw concept hebt ontwikkeld en je wilt deze op de markt brengen, is een conceptlancering zeer nuttig. Je brengt het concept onder de aandacht van het grote publiek en je zal hoogstwaarschijnlijk meer van je product/dienst verkopen. Voorafgaand aan de conceptlancering zul je eerst een goede omschrijving van het concept en de beoogde doelgroepen moeten hebben. Vervolgens zal je het concept lanceren via één of meerdere kanalen.

Conceptlancering gebruik je nadat je een nieuw product en/of dienst hebt bedacht en deze onder de aandacht van de mensen wilt brengen. En om een nieuw klantenkring te creëren om voor hun een nieuw concept te bedenken. Ieder mens heeft behoefte aan een eigen identiteit. Het is van belang dat de consumenten moeten weten dat er een nieuw product op markt wordt gebracht. Consumenten staan open voor nieuwe ideeën en het is van belang erachter te komen wat hun behoeftes en wensen zijn.

Een concept lanceer je pas, als je het voor jezelf het concept goed kunt omschrijven, eventueel een doelstelling. Wat denk men te willen bereiken? Probeer voor jezelf altijd zoveel verschillende manieren te bedenken voordat je een concept lanceert, daarvoor maak je allereerst een lanceringsplan, ervoor zorgen dat er geen problemen kunnen onstaan.Want dan maak je grote kans dat je concept een succes wordt

Geen opmerkingen: