De slogan die cup a soup weer terug in de markt zetten. Iedereen in Nederland is bekend met deze slogan. Cup a soup richten zich met deze campagne op een andere deel van de markt. ze ging zich positioneren naar de werkvloer. Ze kwamen met apparaten voor in de bedrijfskantine en je kon ook grootverpakkingen kopen. Het is een erg goed bedacht concept. Ze brachten het op een speelse manier maar zo dat iedereen om 4 uur opeens een cup a soup wou drinken.

Reclamebureau Ammirati Puris Lintas heeft de bijhorende reclame filmpjes gemaakt. Het was de bedoeling om cup a soup neer te zetten als een opkikker voor als je rond 4 uur geen pit meer had om te werken. Het moest een soort alternatief bieden voor het kopje thee of koffie wat de meeste Nederlanders drinken op de rond die tijd
Ammirati Puris Lintas kwam met een serie filmpjes die een soort satire waren op het kantoorwerk. Met de capagne: ‘ Cup a soup, succes is een keuze’ en de bijbehorende slogan: ‘4 uur cup a soup, dat zouden meer mensen moeten doen’ zetten ze zich neer als een middag breker. Dee filmpjes zetten de mensen ook aan om aan de baas te vragen of ze een cup a soup automaat in de kantine konden krijgen. Al met al was het een geslaagd concept en cup a soup was weer de leider van het marktsegment.
Bronnen,
http://www.cupasoup.nl/index2.php
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cup-a-Soup
http://nl.youtube.com/watch?v=ZRYPyl-yoyE&feature=related
Geen opmerkingen:
Een reactie posten