Functie conceptontwikkelaar in de trendpiramide en marketing
Als conceptontwikkelaar wordt van je verwacht dat je interactieve concepten kunt ontwikkelen. Het is gericht op een gedefinieerde doelgroep waarbij de concrete doelstellingen kunnen worden gerealiseerd.
De kern van de concepten is altijd interactiviteit. Altijd met het doel om vanuit een concept een relevante relatie aan te gaan met mensen uit de doelgroep. Je moet in staat zijn om vanuit de inhoud van een concept de commerciële waarde voor partijen te herkennen. Je moet dit weten te vertalen in een vertaling en presentatie die duidelijk maakt wat de dialoog met de consument is en welke commerciële waarde die geeft.
Een conceptontwikkelaar is een creatief mens die stevig in de schoenen en met beide benen op de grond staat. Hij heeft een ‘flexibele geest’, heeft gevoel voor commercie en is niet alleen in staat te denken maar ook te doen.
Hij weet commerciële belangen en creatieve belangen goed op elkaar af te stemmen en is communicatief vaardig, zowel in spreken als in schrijven. Verder is een conceptontwikkelaar resultaatgericht en professioneel aan het werk.Een conceptontwikkelaar bedenkt concepten op micro-, maxi- en meganiveau
donderdag 20 maart 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten